Noclegi jak z bajki, czyli czego oczekuje dzisiejszy podróżnik? Właściciele obiektów noclegowych robią wszystko, aby pozyskać klientów. Nic dziwnego, wszak konkurencja na rynku usług noclegowych nasila się. Dlatego powinniśmy zaproponować naszym Gościom pobyt jak z bajki, miejsce, do którego będą chcieli wracać. Czego tak naprawdę oczekują dziś turyści? Bajkowe noclegi, które to? Odpowiadamy.
Wymarzone miejsce
Bardzo ważnym aspektem, na który turyści zwracają uwagę przy wyborze obiektu noclegowego, jest jego lokalizacja. Obecnie odchodzimy od rezerwacji noclegów w zatłoczonych centrach miast, przy głównych ulicach. Dotyczy to głównie miejscowości turystycznych. W końcu na wakacje jedziemy odpocząć, a nie słuchać głośnej muzyki późno w nocy. Dlatego powinniśmy otwierać obiekty noclegowe w zacisznych miejscach. Byłoby miło, gdyby wokół było dużo zieleni. Turyści, zwłaszcza z dużych miast, pragną kontaktu z naturą. Oczywiście obiekty noclegowe nie powinny być zlokalizowane w miejscach, które są naprawdę trudne do znalezienia. Strome górskie drogi lub pobliskie rodzime lasy mogą raczej odstraszyć turystów niż ich zachęcić.
Dopiero w momencie otwierania obiektów noclegowych mamy wpływ na wybór lokalizacji. Mimo to, jeśli udało nam się go uruchomić, nadal możemy zaoferować naszym gościom bajkowy pobyt. Wystarczy odpowiednio udekorować wnętrze. Odwiedzający z pewnością poczują w nim błogość i spokój. Więc dobrze jest, gdy jest tam dużo zieleni. Wnętrze można urządzić nowocześnie, ale nie może ono sprawiać oryginalnego wrażenia. Dlaczego dekoracja jest tak ważna? Ponieważ robią dobre pierwsze wrażenie. Często od niego zależy, czy gość pozostawi dobre wspomnienie z pobytu. Ciekawym elementem dekoracyjnym będzie duże akwarium lub obrazy przedstawiające lokalne krajobrazy. Zapewnią one nie tylko klimat, ale i charakter danego lokalu.
Dostosowane pokoje dla gości
Właściciele obiektów noclegowych powinni przykładać dużą wagę do wyglądu pokoi gościnnych. Z jednej strony muszą być funkcjonalne – powinno się w nich znaleźć łóżko, łazienka, stolik, sofa, a czasem nawet telewizor. Jest to jednak podstawowy element wyposażenia, z którym spotykamy się niemal wszędzie. Rozjaśnijmy więc trochę wygląd naszego pokoju. Jeżeli nasz obiekt noclegowy znajduje się w ciekawej lokalizacji, każdy pokój powinien mieć balkon. Niższe kondygnacje mogą być wyposażone w tarasy.

Ciekawym rozwiązaniem jest basen na tarasie widokowym, który ze względu na wysoką temperaturę wody jest zwykle czynny również zimą. W pokoju goście powinni mieć możliwość delektowania się zimnymi napojami i drobnymi przekąskami. Każdy powinien mieć możliwość zamówienia jedzenia lub wina lub innego alkoholu do pokoju. Dużą rolę odgrywa również dodatkowe wyposażenie w pokoju. Na przykład turyści uwielbiają jacuzzi w łazience. Podstawowe artykuły higieniczne, takie jak mydło, szampon i płyn do mycia ciała powinny być dostarczane codziennie. Nie możemy też zapomnieć o pięknym ułożeniu hotelowych ręczników czy regularnej dezynfekcji toalet. To podstawowe zasady, o których wielu hotelarzy zapomina. Jednocześnie ogromną rolę odgrywa estetyka i czystość pomieszczenia.
Najlepsze dania restauracyjne
W zdecydowanej większości przypadków goście rezerwują co najmniej nocleg ze śniadaniem. Zadbajmy o to, aby posiłki, które serwujemy, były zgodne z ich nazwą. Wbrew pozorom możemy to zrobić nawet jeśli serwujemy tylko śniadania. Turyści najbardziej lubią próbować lokalnych smaków. Zadbajmy o to, aby w naszych hotelowych restauracjach było ich pod dostatkiem. Co więcej, klienci uwielbiają codziennie jeść to, czego nie mogą zjeść. Dzięki kilku dodatkowym potrawom nawet najprostsze danie może stać się wykwintne. Przykładem są płatki owsiane, którym możemy dodać blasku dodając jadalne płatki. Jajecznica będzie pyszna z truflami. Najlepsza kawa lub herbata oraz szeroki wybór śniadaniowych napojów to absolutna konieczność. Nasza baza noclegowa powinna również umożliwiać zamawianie posiłków do pokoju. W Europie Zachodniej to prawie standard, ale w Polsce nie do końca jest akceptowane podawanie jedzenia do pokoju.
Jak bajka bez księżniczki
Zapewnienie gościom bajkowego pobytu nie polega na przypominaniu im dzieciństwa. Jednak bajki kojarzą się z brakiem odpowiedzialności, wygodą i beztroską. Właśnie to powinniśmy oferować naszym gościom. Niektóre hotele oferują im dodatkowe usługi, w tym wynajem apartamentów „jak z bajki”. Jak wszyscy wiemy, tak wysoki poziom usług kosztuje i jest trudny do zapewnienia wszystkim gościom. Powinniśmy jednak dostosować się do potrzeb naszych klientów, którzy chcą być docenieni i których potrzeby w zakresie wypoczynku i beztroski są zaspokajane. Noclegi jak z bajki, choć bez księżniczek i książąt, powinny zadowolić gości pragnących zaznać odrobiny luksusu.