Fraza kluczowa SEO – co to jest?

Kiedy spotykamy się pierwszy raz z pojęciem frazy kluczowej, możemy nie wiedzieć co ono oznacza. Oczywiście mówimy tutaj o osobach, które zaczynają pisać teksty pozycjonujące, inaczej nazywane tekstami SEO. Frazy kluczowe to istotny element podczas pozycjonowania, na który powinniśmy zwrócić uwagę. Decydując się na samodzielne prowadzenie strony oraz jej promocję i budowanie pozycji w Internecie, powinniśmy jak najlepiej zapoznać się z tematem. 

Fraza kluczowa SEO - co to jest?Co to jest fraza kluczowa w pozycjonowaniu SEO?

Przede wszystkim warto dowiedzieć się czym jest fraza kluczowa. Jest to szczególnie ważne dla osób, które wcześniej się z tym nie spotkały i nie mają o tym pojęcia. Kiedy zaczniemy pisać teksty pozycjonujące, ważne jest, aby umieszczać w nich konkretne frazy. Fraza kluczowa to grupa lub grupa wyrazów, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarce internetowej. Przykładem może być wyszukiwanie obuwia sportowego. Osoba zainteresowana butami nie wpisze całego pytania, tylko zazwyczaj krótkie, proste opisy produktów, na przykład „buty sportowe sklep”. Właśnie takich słów kluczowych bardzo często, będą wymagać osoby, które będą nam zlecać teksty do napisania. Fraza kluczowa musi się pojawić w tekście minimum jeden raz. Oczywiście możemy założyć, że ze zleceniem się wyrobimy i będziemy mieli za nie zapłacone, ponieważ minimalne wymagania będą spełnione, ale fakt jest taki, że nasi klienci nie będą w 100% zadowoleni i albo nie zwiększą nam stawek, albo po prostu zrezygnują z naszych usług. Oczywiście mówimy tutaj o tekstach, które są tekstami lepszymi jakościowo pod kątem słów kluczowych i pozycjonowania SEO.

W jaki sposób umieszczać słowa kluczowe?

Przede wszystkim musimy sobie powiedzieć o tym, że samo umieszczenie słowa kluczowego to nie wszystko. Słów kluczowych powinno być więcej niż jedno, ale oczywiście też nie może być zbyt dużo, ponieważ będzie to wyglądało po prostu nienaturalnie i tekst, będzie sprawiał wrażenie nachalnego bądź wprost reklamowego, dlatego frazy kluczowe powinny być zamieszczone na przykład z częstotliwością 2 fraz kluczowych na 1000 znaków ze spacjami, bądź jednej frazy kluczowej na 1000 znaków ze spacjami. Oczywiście mówimy tutaj jak wspomniano o tekstach jakościowo lepszych, niż tak zwane precle, które są nastawione głównie na to, aby umieścić jak najwięcej fraz kluczowych w jak najmniejszej bryle tekstu (oczywiście w pewnych granicach rozsądku). Najlepiej aby frazy kluczowe występowały również w różnego rodzaju odmianach, czyli tak naprawdę w odmianach gramatycznych, w szyku przestawnym oraz z użyciem synonimów niektórych słów kluczowych, czyli jak wspomniano jeżeli na przykład mamy słowo kluczowe „buty sportowe sklep”, dobrze jest użyć na przykład takich słów kluczowych jak:  „obuwie sportowe sklep”, „gdzie jest sklep z obuwiem sportowym” oraz „gdzie obuwie sportowe”.  Jeżeli taki tekst umieścimy, to na pewno nasi klienci będą zadowoleni i będą przede wszystkim chcieli przedłużać z nami współpracę, a być może z czasem będą również chcieli, abyśmy się z nimi związani na dłużej, co najczęściej wiąże się z podniesieniem stawek za teksty.

Gdzie umieszczać słowa kluczowe?

Jeżeli potrafimy już naturalnie wplatać w teksty nawet trudne słowa kluczowe, stosujemy ich odmiany oraz synonimy i robimy to w odpowiedniej ilości, to możemy oczywiście jeszcze tak naprawdę podejść do tematyki jeszcze bardziej profesjonalnie. Tak naprawdę bardzo istotne jest z punktu widzenia pozycjonowania, nie tylko ile  mamy oraz jakie słowa kluczowe, ale również gdzie one występują. Czyli na przykład w najprostszych tekstach pozycjonerskich czyli w preclach, występują one w jednej zwartej strukturze tekstu, natomiast jeżeli mamy teksty typowo specjalistyczne czy chociażby nawet teksty zapleczowe, które jakościowo nie są wiele lepsze od precli, to tak naprawdę dobrze, aby w takich tekstach wyrazy kluczowe występowały w kilku różnych miejscach, czyli powinny występować w akapitach, czyli w zwartych bryłach tekstu, ale dobrze również, aby frazy kluczowe występowały w tytule oraz w niektórych nagłówkach akapitów. Najlepiej jeszcze aby te frazy kluczowe, były jak wspomniano wcześniej, odmienione, występowały w szyku przestawnym bądź z użyciem różnego rodzaju synonimów.  Jeżeli będziemy używać fraz kluczowych właśnie w taki sposób, to nasze szanse na to, że szybko zaczniemy zarabiać dużo lepsze pieniądze, czy mówiąc inaczej nasi klienci zaczną nam oferować lepsze stawki, za pisanie tekstów, taka szansa jest po prostu bardzo duża i powinniśmy nie tylko pisać teksty z użyciem fraz  kluczowych, ale starać się być w tym po prostu coraz bardziej lepszymi.